12 Ocak 2016 Salı

UKRAYNA ODESSA 'DA KIŞ VE GECE HAYATI

Öncelikle gezi notlarımı anlatmaya başlamadan sizlere yolculuk hakkında bir kaç ipucu vereceğim. Türk Havayollarının zaman zaman yapmış olduğu Balkanlar ve Doğu Avrupa kampanyasından yararlanarak 01.01.2015 gidiş 06.01.2015 dönüş  biletimi 99USD  gibi bir ücrete satın aldım. Yeni yılın ilk günü Atatürk Havalimanı Yurtdışı çıkış pulumu alarak tatlı bir bekleyişe başladım. Uçağım akşam saati ile 19:20'de kalktı ve rötarsız bir şekilde 1 saat 40 dakika sonra Odessa havalimanına iniş yaptım. Odessa havalimanında klasik pasaport kontrol sırasına girdim yalnız şunu belirtmek istiyorum Pasaport Kontrol'e girmeden önce sizden bir form doldurulmasını istiyorlar. Burada dikkat etmeniz gereken tek husus belirteceğiniz para miktarının 10.000€ 'u geçmemesi olacaktır. Pasaport kontrolünden geçtikten sonra artık Otelimize doğru yol almak için havalimanından çıkarken heryerde olduğu gibi buradada taksiciler üzerime doğru gelmeye başladı. Havalimanından Otelime olan mesafe 9 km olmasına rağmen benden 50$ gibi fahiş bir fiyat talep ettiler. Havanında soğuk olmasını avantaja çevirmek istediler. Fakat bu ücretin çok fazla olduğunu düşündüğüm için pazarlık yapmaya çalıştım. Büyük uğraşlarım sonucu ancak 30$'a düşürebildim. Dışarda kar olduğu için ve artık çokta fazla taksi bulunmadığı için bu fiyatı kabul etmek zorunda kaldım. Otele doğru yola çıktık. 

Otelim 4 yıldızlı ve odaları gayet iyi döşenmiş bir oteldi. Apollo Hotel Kanatnaya Caddesinde lokasyonu güzel alışveriş yerlerine yakın ayrıca Odessa'nın en işlek caddesi olan Deribasovskaya caddesine 3 dakikalık yürüme mesafesindeydi. Ben otelden ve çalışanlarından memnun kaldım . Kış olması sebebiyle fiyatlar gayet makuldü Booking.com ' dan 5 gece 6 gün 100$ ' a kaldım bu fiyata kahvaltı dahildi .

Ertesi gün şehri keşfetmek için otelimden ayrıldım hava -8 derece olmasına rağmen nem oranı düşük ve rüzgar olmadığı için çok fazla üşümüyorsunuz ama yinede kalın kıyafetler götürerek tedbirinizi almalısınız. Deribasovskaya caddesine paralel olarak limana doğru yürüdüğünüzde Potemkin merdivenlerini göreceksiniz turistlerin en fazla rağbet ettiği bu merdivenler heykel ve liman arasını birleştiren noktadır.Heykelin olduğu yerde kolunda Atmacalarla gezen insanları göreceksiniz bu atmacalarla resim çekilebiliyorsunuz tabiki bunun için sizlerden ücret talep edeceklerdir.

Deribasovskaya caddesinde aradığınız herşeyi bulabilirsiniz  burası Odessalılar için aynı zamanda buluşma noktası yeme içme gibi faaliyetlerin hepsini yapmanız bu caddede mümkündür. Size tavsiyem Deribasovskaya caddesinde pizza yemeniz özellikle ananaslı pizza bu benim favorimdir ve Irish Pub'da bir şeyler içmeniz olacaktır. Bu caddenin etrafında Türk Restoranları bulmanızda mümkün zaten oradaki bütün Türkler genel olarak birbirlerini tanıyor. Odessa'da evlerden bahsetmek istiyorum eski evlerin mimarisi geniş ve iç dekarasyonu oldukça lüks bina giriş kapılarında sokak ile bina girişini göremeyeceğiniz şekilde kapalı demir kapılar bulunmaktadır ve bazı binalarda şifre ile giriş yapmak zorundasınızdır.

Sizlere Odessa'nın gece hayatından bahsetmek istiyorum. Öncelikle Odessa'nın sezonu Haziran ve Ağustos olduğu için sahil bölgesindeki discoları kışın kullanamıyorsunuz fakat yazın giderseniz oranın yerlilerinin tavsiyesi sizlere Ibiza ve Aura Beach olacaktır. Eğer benim gibi kış sezonunda giderseniz size önerim şöyleki fiyat olarak sizi zorlamayacak eğlence olarak çok güzel vakit geçirebileceğiniz Captain Morgan ve Palladium olacaktır. Discolarda girerken 4$ giriş ücreti istiyorlar girişte ücretinizi ödedikten sonra Vestiyere Mont , palto vb. eşyalarınızı bırakmak zorundasınız ücretinizi ödediğiniz anda sizlere disconun amblemi olan bileklik takıyorlar ve içerdesiniz bileklik olayı Captain Morgan'a ait Palladium'da ise Face Control yapılmaktadır. Palladium'da kapıdaki güvenlik sizi beğenmezse içerisi dolu deyip gönderebilir. Genel olarak ücretler Türkiye 'de ki mekanlarla kıyasladığımızdada Türkiye'nin altında fiyatlarla karşılaşacaksınız dışarıda alkol alıp konaklayacağınız yerlerde içmek isterseniz Türkiye'ye göre çok çok ucuz fiyatlara Alkol çeşitleri bulabilirsiniz. Palladium biraz daha Elit bir mekandır kesinlikle gitmenizi önereceğim ve Captain Morgan'da içkiniz karıştırılmış yani sahte gibi olabilir Chivas istediğiniz zaman en düşük 18 yıllık olduğunu söyleyebilir barmenler size tavsiye ederim ama çok içmenizi önermem size önerim gitmeden önce konakladığınız yerde içkinizi içip gittiğiniz yerde devam etmek olacaktır. Şunu belirtmek istiyorum bizim ülkemizden giden bir çok insan buradaki gece hayatı gibi düşünüyor fakat oraya inanın gelen herkes sadece EĞLENMEK için geliyor. Yılbaşından sonra gitmiş olmama ve Ukrayna'da siyasi ve ekonomik krizin olmasına rağmen insanlar yinede eğlenmek için bir çok gece klüplerine akın ediyorlardı. Burada eğer azda olsa Rusça bilmiyorsanız kızlarla iletişim kurmanız zor olacaktır şu demek değildir oradaki discolarda Istanbul'un bazı gece klüpleri gibi param var ben isteğim kızı alıp götürürüm diye düşünmeyin çünkü bahsettiğim gibi insanlar buraya eğlenmek ve kafa dağıtmak için geliyor sizi beğenirlerse durum istisnadır tabi. İngilizce bilenlerde işine gelirse konuşuyorlar. 

Şehir içinde taksi fiyatları gayet makul ve döviz bürolarını gündüz hemen hemen heryerde ve özellikle marketlerin içinde bulabilirsiniz. Genel olarak sizlere Odessa ile ilgili anlatacaklarım bu kadar. Dikkatli olmanız gereken en önemli husus taksiciler olacaktır çünkü dönüş için havalimanına gideceğim zaman taksiye -15 derece soğuklukta aynı yol koşullarında 10$ verdiğimi belirtmek isterim. Kış zamanlarında giderseniz eğer uçağınızın rötar yapmasına hazır olun 4 saatlik bir rötar sonucunda 06.01.2015'de Atatürk havalimanında olacakken 07.01.2015 tarihinde İstanbula giriş yaptım.

Sizlere Odessa'yı kesinlikle tavsiye ederim ama geziniz kültürel bir gezi olacaksa Odessa yerine Kiev veya Lviv daha uygun olacaktır. Ben sadece eğlenmek istiyorum diyorsanız Türk Havayolları ve Ukraine International Airlines ' in direkt olarak uçuşları sizleri beklemektedir.

1 yorum: